Thursday, May 17, 2012

Friday I'm In Love!! ;p

i'm in love with the day itself.. shorter working hours, longer rehat time.. woohooo.. :p

nk sambung last entry.. 

well pagi tu semua breakfast mcm bese.. lunch pn okey jek.. pas asar tu angah start tekan2 dada die.. we all tot yg dia pedih ulu ati sbb makan byk ke hape.. dia kn tak pandai ckp, cume dia ngerang2 ckp sakit sakit.. kitorg sapu minyak angin la, bagi gaviscon ubat yg utk pedih ulu ati tu kan.. smpi maghrib dia muntah2 tp xkuar ape pn, lembik la.. pas isyak tu dia melolong2 skt kan, tak leh jadi ni kitorg pn igt nk bwk hospital je.. masuk bilik dia suh dia bangun dia dh lembik gila tak leh jalan, mata putih dh naik atas, dari bilik tu kitorg papah smpi ruang tengah, smpi dpn pintu tu dia rebah.. dlm 2-3 minit tu dia dh takde.. meraung mak aku.. aku dh jd mcm org gile tepon ambulance.. tunggu ambulance smpi mcm lama noo.. padahal dlm 10 minit ambulance smpi.. bila paramedik tu cek2 buat CPR yg tekan2 dada tu dlm 15 minit, confirm angah dh takde.. angah..... angah dh takde.. aku tepon along kt JB dan ajmal kt mersing.. sume xpecaya.. aku pn xpecaya.. sedih gilerr.. baru jek nk beraya sama2 tetiba angah pegi dulu.. mmg tak sangka.. polis ckp heart attack.. senang sgt arwah pergi.. yelah org takde dosa.. semoga angah tenang di sana.. saham mak aku tu.. untung mak ada anak2 istimewa ni.. 

malam tu pas buat repot dpt permit kubur dari IPD Putrajaya, jenazah arwah masih kt umah aku.. satu malam tak tdo.. baca yassin.. mmg tak percaya.. aku terbayang2 je arwah tu bangun dari pembaringan.. tepon jiran bwh rumah i inform dia and mintak tulun panggil kan jiran2 situ sbb aku tak tau nk wat ape.. nasib baik raya haji, ramai gak la yang ada.. mlm tu org2 surau yg xbalik buat tahlil sikit utk arwah kt rumah.. try tanye nk dptkan van jenazah mcmane.. van jenazah ada, tapi org nk bawak cuti raya.. aduhh.. dugaannya.. sian mak ayah aku.. seb baik adik aku Achik ada so ade la org yg buleh diharap.. adik aku ajmal yg drebar kt kem mersing bwk balik lori nk angkat jenazah.. so adik aku drive kul 1pagi dari mersing ke putrajaya pagi esoknya sampai dlm kul 8, bwk turun jenazah angah terus bawak gi masjid Putra.. kt masjid pulak org nk tlg mandikan xde sebab sebok uruskan sembelih lembu.. aduii.. dugaan lagi.. lambat sikit siap urusan mandi kafan kan jenazah.. dlm kul 1.00 pas zuhur ktorg gerak dari putrajya blk.. abah aku ikut jenazah naik lori askar dgn akem, amka dan azam.. sampai jerantut dlm asar.. pas org siap solat asar solat jenazah kt masjid feri baru la bwk ke kubur.. dalam kul 5 start kebumi dlm 6 lebih dgn ujan renyai arwah angah selamat disemadikan di Tanah Perkuburan Masjid Pedah, Kg Pedah, Jerantut Feri, Jerantut....


petang 5/11/11.. gambar terakhir arwah angah.. 
Jaswadi bin Abdul Jamil (Angah)
27.12.1977 - 05.11.2011
Al-Fatihah... 

:'(

2 comments: